הרשמה לניוזלטר 23/09/2019
אירועיםפרויקטיםקידום מכירותגלריה
אודותלקוחותצור קשר

שושי צ'כנובר מנכ"ל ובעלים של Q, חמש עשרה שנה בתחום ההפקות והשיווק החוויתי. אימא לנועה, יעל ויונתן .

איך הכל התחיל?

במהלך טיול בהודו אחרי החתונה, הרגשתי את השינוי . בוקר אחד במנאלי שבצפון הודו, הודעתי לדני (בן זוגי) שאני רוצה לפתוח עסק עצמאי המשלב בין תחומי האומנות השונים לעולם העסקים. להביא את עולם המשחק, התיאטרון, הקולנוע והאומנות הפלסטית, לתוך עולם העסקים. לא ממש הצלחתי להסביר למה אני מתכוונת, חשבתי שאני ממציאה תחום. רציתי בעצם לאגד בין כל התחביבים והאהבות שלי לעיצוב, לאומנות, לחשיבה שיווקית ולהפוך אותם למקצוע. כך בניתי את "עולם אחר". עולם אחר התחילה בעצם בבניית והפקת סיורים עם שחקנים לחברות עסקיות, בסדנאות המתרגלות עבודת צוות דרך משחק וסדנאות הומור לרופאים . מאז עברנו דרך ארוכה בתחום. לפני שלוש שנים עם המיקוד וההתמקצעות שלנו בעולם השיווק החוויתי , מיתגנו את עולם אחר מחדש כ- Q.

למה בעצם Q?

הרעיון לשם היה של פופון - הקריאטיב שלי (כמו הרבה רעיונות טובים אחרים בהם הייתה לי להשראה), אהבנו את הצליל הנשי של האות, את המילים שמתחילות ב Q כמו Quality , Queen, Quiet... Q - כסימן להתחלה, רגע השיא בו הכל מתחיל. רצינו לשדר במיתוג שלנו משהו נקי, מדויק. גם בעולם יצירתי יש לוגיקה לדברים, יש להם סדר, נעים ומאיר, לא אוונגרד, רציונאלי. כמו באירועים ובפרויקטים שלנו בעולם ההפקות העסקי .

האירוע הראשון..?

היו סדנאות וסיורים ומפגשים אבל האירוע הראשון שהיה ממש אירוע מ א' ועד ת' הוא השקת ג'ונסון וג'ונסון וחברת הפארמה ינסן סילג עם כניסתם לישראל ב96'. האירוע התקיים בשפיים והיה מאד תיאטרלי, מעוצב ומרגש, הוא נבנה תוך ירידה מטורפת לפרטים בבימוי ובעיצוב והופק עם הרבה אהבה, כמו בייבי ראשון.

מה את הכי אוהבת במקצוע?

את תכנון החלל, את העיצוב לפרטים, את חיבור המסרים לכלי האומנות.

עם מה הכי קשה לך?

עם התלות בגורמים חיצוניים, בספקים. תמיד יש את האופציה במניין הפשלות האופציונאליות של כל ספק, יהיה מצוין ככל שיהיה, שאחת מהן תקרה לו דווקא באירוע שלי . וכידוע, לא כל תקלה אפשר לגבות בגנרטור.

לקוחות?

כמו בכל תחום, יש כל מיני. יש כאלה שאנחנו עובדים יחד כבר מעל עשר שנים והיחסים הם כבר חבריים משפחתיים, יש את אלה שמאז שהפיקו את החתונה של עצמם ויש להם המון ניסיון בהפקת אירועים . אנחנו משתדלים להתאים את עצמנו לכולם ועם הרבה סבלנות, כל עוד טובת האירוע /הפרויקט עומדים במרכז העניין. כמו בכל מערכת יחסים, גם אם היא עסקית, הדבר הכי חשוב בין ספק ללקוח זו כימיה הדדית שמוציאה את הטוב . לא בכל מחיר.

 

באילו תחומים Q מתמחה?

התחומים בהם אנו עוסקים רוב הזמן הם תקשורת , בנקאות, פארמה חברות תרופות וקופות ותעשיה. גם הצד של אירועים ממלכתיים ואירועי תרבות חזק אצלנו. בשוליים אנו עוסקים גם בביטוח, במוצרי צריכה ובשילוח בינלאומי.

רגע אחד שהוא שיא מקצועי עבורך..

יש הרבה רגעים שיש בהם גאווה של שיא כשאת רואה איך כל הפרטים התגבשו למשהו שקורה. אבל הרגעים הגדולים ביותר הם אלה של הפרויקטים היזומים, שהתחילו מכלום. בהשקת תערוכת רגעים של בית ביפו, היה רגע אחד.. שזיו קורן ורובינגר עמדו ליד המיקרופון יחד, הסתכלתי סביב והרגשתי סיפוק גדול. רעיון שנולד אצלי בראש לפני ההשקה של המיתוג החדש של בזק, באחד מהבקרים בפקק הקבוע שלי בין פולג לוינגייט.., והנה אני בפתיחה. על הקיר תלויות להן כארבעים תמונות של מנהיגים ישראליים מכל התקופות, קהל גדול משוטט באולם ונהנה ממינגלינג חברתי, אנשי שיווק לצד פוליטיקאים ודמויות ממדורי הרכילות.. ערוץ 2 משדר אייטם על התערוכה בחדשות.. והכל התחיל מרעיון קטן בפקק. גאווה גדולה.

פדיחה...?.

אני מסוג האנשים שככל שהמשבר עמוק יותר כך הצמיחה שלהם לאחריו גדולה יותר, לשמחתי אחרי כל השנים הללו אני יכולה לספור את כמות הפדיחות שראויות לשאת את התואר על יד אחת. טפו טפו..

לפני כשלוש עשרה שנים, התבקשנו להשיק בחודש אפריל האביבי תרופה חדשה לרופאים וכחלק מהרצון ליצירתיות ולפריצת דרך בחרנו בלופט ישן ביפו לקיום האירוע. נישבתי בים שנשקף מכל החלונות, מהתקרה הגבוהה, מהעובדה שאני מוציאה את הקהל הספציפי הזה מהשקה בבית מלון לנמל יפו.

עיצבנו את המקום מדהים, אך לרוע מזלנו אחרי חורף ואביב נעים, יום הכנס הוגדר כחמסין ובמקום לא היו מזגנים. בנוסף לכך, מכיוון שבתקרת הלופט היו ברזלים חלודים, נפלו פירורי חלודה על חליפתו של לא פחות ולא יותר, ראש האיגוד .

מה למדתי מזה...? יש מקרים שבהם קודם כל קובעת הנוחות. מיזוג, חדש גם אם בנאלי, יצירתי אך לא אוונגרד. בעולם השיווק החוויתי ,האומנות והיצירתיות נמצאות בשירות המותג ולא להפך. כסגירת מעגל.. יצא לי להיות השנה בועידת מאה המשפיעים של דה מרקר שנערכה בלופט זהה ביפו וחשבתי לעצמי איך עם השנים הגבולות התרחבו והיום צמרת המשק מתארחת בדיוק במקום כזה.

אמהות וקריירה...?

זה נושא לספר שלם אחר. הילדים מאד נוכחים איתי, הם מעורבים בעבודה שלי, הם שואלים אותי על הפרויקטים, אכפת להם. למדתי בלהטוטנות רבה להכניס ברשימת המשימות היומיות שלי את המבחן בחשבון, את יום ההולדת של חבר מהגן, עשרות פרטים במהלך השבוע וכשהם שם הם קורים. האמהות היא חלק גדול מהאישיות שלי.

אני זוכרת שלפני שמונה שנים במיתוג הקודם של בזק, הייתי אמורה להציג לאהוד מזומן (סמנכ"ל משאבי אנוש של בזק היום), את אירוע המיתוג. יעל שלי הייתה בת ארבעה חודשים והנקתי אותה, הגעתי איתה ועם בייביסיטר לפגישה, אחרי עשר דקות מודיעים לי שהיא בוכה. הכנסנו אותה פנימה ומצאתי את עצמי מניקה אותה בתוך המנשא והמשכנו תוך כדי כך את השיחה. יאמר לזכות אהוד שהרגישות והאמפטיה שלו אפשרו את העניין, לא אצל כל סמנכ"ל הייתי מניקה תינוקת.

חזון..?

להמשיך וליצור פרויקטים ואירועים עסקיים. להתעדכן בתחום השיווק החוויתי כל הזמן, לשמר את Q כחברת בוטיק שזה אומר מקוריות, הקפדה על פרטים ועל רמת גימור ואיכות גבוהים , נגיעה אישית בלקוח.

ואישי..?

להמשיך ולטפח קריירה לצד בית ושלושה ילדים. היו לי במהלך השנים כמה הזדמנויות לשותפויות או מיזוגים שאולי היו (בטח פיזית) מגדילים את החברה ולפעמים נסוגתי מכך ממש ברגע האחרון. לזכור שהבחירות והאיזונים בחיים היו תמיד שלי. זמן ילדים , זמן לוועדת קישוט בגן וזמן אישי או זוגי , אולי לפעמים על חשבון זמן גיוס עוד לקוחות, הגדלת העסק או התעסקות ביחסי ציבור של עצמנו. זה המינון שמתאים לי וזה מה ששומר אצלי את הראיה הצלולה והממוקדת לחיים. ועם זאת, כדאי להוסיף שבשנתיים האחרונות הגענו ב- Q לשיאים אדירים.

איך בחרתם מה לשים באלבום?

קודם כל חשוב להדגיש שכל האירועים באלבום הם מהשנתיים האחרונות. עשינו הרבה דברים יפים ומעניינים קודם וכמעט שהתפתינו להציג חלק מהם, אבל החלטנו שהתחדשות היא מוטו שצריך לבוא לידי ביטוי גם כאן. בחרנו אירועים מתחומים מגוונים. כאלה שאנו אוהבים במיוחד.

מוטו לחיים?

הכל זורם, הכל משתנה, לא שווה להיתקע עם שום דבר יותר מהרגע שבו הוא קורה או להחזיק משהו בכוח אם הוא לא זורם לך טוב. לקחת את מסקנות השיעור וליישם אותן בפעם הבאה.

הוסף למועדפים מפת אתר